Tisdagkväll..

Har varit  ut med vilda och snacka om att hunden får hjärnsläpp när vi kommer in från kvällspromenaden, springer runt och kastar sina leksaker så de dundrar och grannen funderar nog på vad de är som låter här nere:).

Känner mig förvirrad har ingen aning om hur jag ska göra, är skit less på att vänta på att de ska ringa  om jobb, har liksom pluggat 2,5 terminer och inte för att jag ska sitta som arbetslös, söker jobb men får inga. Och jag är riktigt less på att inte vet hur mycket pengar som kommer in varje månad, och att alltid förväntas att man sitter och trycker vid telefon och väntar på att någon ska ringa, men kan inte planera in nått utan måste alltid vara ute i sista sekund..

Vad har jag för alternativ? Jo jag kan sitta här och bara hoppas på att jag en dag ska få ett långvik eller en tillsvidareanställning eller så kan jag ta mitt pick och pack och flytta dit där de finns jobb och dom inte är så jävla kräsen..

Visst är man förskollärare så har man längre utbildning än vad barnskötare har men i slutänden så gör vi samma jävla jobb och barnen märker fan ingen skillnad och kan inte peka ut vilken som har vilken titel  och i slutänden så är de bara vad de handlar om titlar... Jag är inge mindre värd än någon annan..

Vissa menar på att de är bara att fortsätta med studierna men de är inte alla som klarar av att plugga och jag är en av dom, mina år i skolan har jag verkligen fått slita för att knappt  klara mig. Men den här gången gick de över förväntan och jag hade kanon betyg..

Så de är till att fundera och se vad nästa steg blir de kanske slutar med att man blir stockholmare, har inget emot stockholmare, men jag vill bara inte bo där nere själv..

Nä nu ska jag gå ut med hunden och sen hoppa i sängen...

God natt

Kommentarer
Postat av: Baileyz

you go girl. ärligt trodde d bara att d var jag som kände såhär.. Trodde alla andra hade fixat sitt redan o bara jag m sitter på arslet o väntar som nån dum tjej... men va kan man göra egentligen, kan ju inte hot någon.. :P hahaha... eller? ;)

2009-01-14 @ 00:03:00
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: annica

Myysig blogg du har:D

2009-01-14 @ 18:33:45
URL: http://annecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0