Kamphund

De finns ingen ras som heter kamphund.. Sen att peka ut vissa raser som kampund de är fel, för alla hundar kan de slå slint för och då kan dom hugga människor men de spelar ingen roll om de är papillon eller amstaff eller golden retriver.


Vilda är helt tokig i barn de finns inget bättre, så när hon ser barn börjat hon tjuta och skrika som om kniven satt i henne, för de ända hon vill är att pussas och skulle hon få som hon vill, ja då skulle ungarna vara dyngsur av allt pussande.... Både min systerson och min guddotter (dom är 2- 2,5 år) har ramlat på henne och hon har inte ens flyttat på sig hon ligger snällt kvar, båda har stoppat in handen i munnen på henne och ingen har haft ett märke när dom tagit ut handen, dom har suttit på henne och hon har inte gjort nått, dom har stått och klappa henne när hon ätit, tagit ben av henne, varit och pillat i matskålen när hon ätit. Hon har blivit överkörd av dockvagnar, trehjulingar, bobycarar listan kan göras lång och INTE en gång har hon visat några tecken på aggressivitet..

Självklart finns vi vuxna i närheten och kan ingripa om de behövs, samtidigt är de viktigt att lära barnen att hunden ska vara i fred när den sover, äter och går undan och hunden ska lära sig att små barn inte alltid lämnar dom ifred...

Våran golden hanne som vi hade hemma när vi var yngre, han tyckte inte om barn i en viss ålder, han gick undan när de kom barn och där fick man hela tiden hålla koll, och till slut så högg han en kompis till min syster, de hände en fredag och tisdagen veckan efter var han borta från dennna jord och de skulle vara en familje hund...

Kommer att lägga in ett mail som min mamma har skrivit till karlavgnen på P4.

Hej Ylva!
 
Hörde på karlavagnen igår kväll att det skulle handla om hundvett och etikett ikväll..
 
Jag är lite trött på att media ska blåsa upp jätte uppslag om kamphunden som bet en litet barn..
Jag har haft hund nästan hela mitt liv, just nu har jag och min familj en så kallad " kamphund". Det är en tik på snart 11 månader som är en blandning av Amstaff och Rhodesian ridgeback. Vi får ofta höra ååå ni har en sån där kamphund, det roliga är att mina två förra hundar var nog mer för att kampa än vad hon är.
 Det var två Golden retrievers som jag hade, tyvärr så fick jag avliva hanen som vi hade, då han utan motivering bet en tjejkompis till min ena dotter. Det visade sig att han blivit sjuk och det slog då slint i hans huvud. Så även så kallade familjehundar kan bli "kamphund" isåfall.. Och Golden står ju väldigt högt på listan över hundar som biter barn..
 
Hunden vi har idag är världens goaste underbaraste, hon sjunger gärna en serenad för dom som vill höra henne när hon ser andra hundar eller ser barn... Jag känner även hennes syster och bror som bor i samma stad som mig, dom är lika "tokiga" i barn som vad min är..
Jag vet att hennes pappa, som är renrasig Amstaff beter sig som om han vore tjuren Ferdinand , han luktar heller på barn och blommor än att ha bråttom och bete sig illa. Det han gör mot barnen i familjen är att när dom blir för jobbiga, så slickar han på dom tills dom går därifrån.. Jag tycker att även den bilden utav dessa "kamphundar" måste få komma till tals.....
 
Tyvärr så finns det vissa människor som inte ska få äga hund oavsett vilken ras det än är men dra inte alla hundar över samma kam..
Alla Amstaffar och sådana raser är Inte kamphundar... Jag tycker att det ska införas hundförarbevis för hussar och mattar och inte döma ut hunden...
 
Ha en bra kväll!
 
Hälsningar Ulrika i Sundsvall..

 
Vilda är 75% kamphund ( Amstaff) och 25% Rhodesian Ridgeback.

Bjuder på ett kort på min ¨kamphund¨



Kolla in mitten kortet i hedern, där kampunden myser med freja :)

p.s kolla in den här sidan d.s 

Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra skrivet =) Lilla underbara elaka Vilda :) ja Freja har flera gånger lekt tandläkare med Vilda utan att få ett enda märke... Puss

2009-12-17 @ 20:07:33
URL: http://smurfan.bloggagratis,.se
Postat av: Mia

Du glömde att skriva namn ullis :). Puss

2009-12-17 @ 20:28:37
URL: http://miusmia.blogg.se/
Postat av: anki

God Jul Mia och du bry dig inte om vad nu folk säger det som gäller är faktiskt att man ska uppfostra hunden så den känner tillit till människor. Så det gäller bara att vara bestämd och ändå snäll och det vet iaf jag att du klarar kram Anki

2009-12-23 @ 18:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0