Tankar och funderingar..

Igår när jag satt och läste aftonbladet så fastnade jag för en artikel som handlade om ett par som gjort abort när dom fick reda på att barnet hade downs syndrom, var inte de som störde utan alla elaka kommentarer folk lagt, för jag tycker att dom var elaka.

Att ett barn med downs syndrom skulle vara mindre värd,och att deras liv skulle vara mindre värdigfullt håller jag inte med om och visst de kan vara skrämande om man inte vet vad de handlar om men man kan ju alltid läsa på om saker.

Jag känner en "liten" tjej som har downs och hon är den mest underbara, gulliga men hon har en vilja av stål och är mycket bestämd dam och den kärlek jag känner för henne går inte med ord att beskriva och de är samma kärlek som jag känner till min systerson å mitt gudbarn å alla andra barn som står mig nära.

Varför ska man vara så fördomsfull mot ett oskyldigt barn de förstår jag inte, visst kan förstå att de kommer som en chock att de barn man väntar inte är "friskt" men varför inte ta möjligheten att lära känna den lilla varelse och se de som en gåva. Bryta den mall vi lever i för igentligen så varför ska vi ha mallar å vad är de för farligt att bryta dom?

(Tvärr så är kommentarerna bort tagen från artikeln..)

Vad är de för farligt med att bryta mallarna för??

Alla har rätt till sin åsikt och de här är min åsikt..

Våga vara dig själv och våga bryta mallen som alla andra satt upp och lev livet som du själv vill...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0